Leállhatnak a Volán-buszok

Létszámhiány miatt hamarosan leállhatnak a Volán-buszok, s ez egyértelműen a kormány felelőssége – állítja a Közúti Közlekedési Szakszervezet felháborodva Lázár János miniszter nyilvános megjegyzésére, miszerint akár meg is szűnhetnek a „Volánok”, összevonhatják a MÁV-val. A KKSZ határozottan tiltakozik az összevonás ellen, s követeli, béremeléssel és megfelelő képzéssel tegyék jóvá a döntéshozók a közlekedési ágazatok ellen elkövetett bűnt, amely nem más, mint a szakma tudatos elsorvasztása.

Azonos gondokkal küzdenek a közlekedési ágazat különböző szereplői, létszámhiány miatt kongatják a vészharangot a MÁV-nál és teherfuvarozóknál is, s most ugyanilyen okból tragikus állapotokra hívja fel a figyelmet a Volán társaságoknál működő Közúti Közlekedési Szakszervezet. A Vasutasok Szakszervezete a szakmából való elvándorlásra panaszkodik, Wáberer György Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének (MKFE) elnöke mintegy 6500 sofőr hiányára hívta fel a figyelmet, miközben kiderült, a Volántársaságoknál már cégvezetés is elismeri, s „hangosan” kimondja: ha nem történik változás a képzésben és nem emelkednek a bérek, hamarosan nem lesz, aki vezesse a buszokat – hívja fel a figyelmet Baranyai Zoltán a Közúti Közlekedési Szakszervezet elnöke. A KKSZ évek óta, több alakalommal is felhívta a munkáltatók és a tulajdonos (MNV Zrt.) képviselőinek a figyelmét a problémára, mégsem történt semmi. Ezek után a szakszervezetet megdöbbentette a napokban Lázár János miniszter kijelentése, miszerint – akár meg is szűnhetnek a „VOLÁNOK”. Vagyis, vissza a XX. század derekára, irány a MÁVAÚT? – értetlenkedik a szakszervezet.  A KKSZ-t megdöbbentette a kormányzat égbekiáltóan laikus következtetése, miszerint ha kevés a vasutas és kevés a buszvezető, akkor a két problémát egy cégbe integrálva kisebb lesz a gond

A KKSZ ezek után nem érti, hogyan akarják a döntéshozók 2017. január 01-i piacnyitás előtt versenyképes helyzetbe hozni a Közlekedési Központokat. Ezerkétszáz új busz is kellene úgy, hogy a járműbeszerzés még pályázati szakaszban sincs. Döbbenetes, hogy miközben az illetékes minisztérium a Volán társaságok versenybe hozásáról beszél, Lázár miniszter pedig a „megszüntetésről” elmélkedik.

A KKSZ felhívja a figyelmet, hogy eközben a döntéshozásban senkinek nem jut eszébe annak a mintegy 18 ezer munkavállalónak a sorsa, akiknek a feje felett éppen dönteni készülnek, ismét nélkülük. Ezeknek az embereknek a többsége itt dolgozza, itt éli le az életét úgy, hogy a munkában egyre több terhet raknak rájuk – figyelmeztet a szakszervezet. Az autóbuszvezetőktől elvették a korkedvezmény lehetőségét, miközben nagy értékű járművekért és nem utolsósorban utasok százaiért felelnek nap mint nap. „Volánosnak” lenni ma már nem divat, de még csak nem is csábító.

Ezek a hírek bizonytalanságot és aggodalmat ébresztenek a munkavállalókban – állítja a KKSZ. A szakszervezet követeli, hogy a kormány béremeléssel és megfelelő képzéssel gondoskodjon utánpótlásról, s a közlekedési ágazat megmentéséről. Az ugyanis, hogy a Volán ma itt tart, egyértelműen a döntéshozók felelőssége. A szakszervezet azonnali lépéseket követel.

 

 

Author: Dolgozók Lapja

Share This Post On
468 ad
Google+