Diákoknak – „Határtalanul!”

Osztálykirándulás pályázati pénzből – egyre több oktatás intézmény veszi igénybe az Emberi Erőforrások Minisztériuma Határtalanul! című támogatási lehetőségét. A pályázati határidő a végéhez közeledik. A budapesti Bajza utcai általános iskola egyike azoknak az intézményeknek, amelyek ebből a támogatásból biztosítják a  diákjaik kirándulásaihoz szükséges pénzt.

Erdély3Külföldre is utazhatnak a hazai diákok, akiknek egy része szülei anyagi helyzete miatt talán soha nem léphetné át az ország határát. Az Emberi Erőforrások Minisztériuma által biztosított Határtalanul! című pályázaton számos iskola részt vesz, s a támogatásból például a szomszédos országok valamelyikébe szervezik az osztálykirándulásokat.  A budapesti Bajza Utcai Általános Iskola is élt a lehetőséggel, s a támogatásból a 7. évfolyamának 38 tanulója 4 kísérő pedagógussal 2015. április 8-án Erdélybe utazott. Az útról a diákok részletes beszámolót készítettek, hogy ezzel is dokumentálják: valóban utaztak, és sok élménnyel gazdagodtak. Határtalanul! jó volt – írták.

Bajzások az erdélyi fejedelmek nyomában – beszámoló

A budapesti Bajza Utcai Általános Iskola 7. évfolyamának 38 tanulója 4 kísérő pedagógussal 2015. április 8-án hajnalban Erdélybe (Romániába) indult a „Határtalanul” program keretében, amelyet az Emberi Erőforrások Minisztériuma és az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő támogatott. A háromnapos útra prezentációkkal, múzeumlátogatással, vetélkedővel és kézműves foglalkozással készültünk. Hosszú buszozás után a határt elhagyva Nagyvárad volt az első állomásunk. Itt ellátogattunk a Püspöki Székesegyházba, sétáltunk a Körös partján, gyönyörködtünk a szecessziós épületekben, és Ady Endrére emlékeztünk. A Királyhágót elhagyva kora délután Kolozsvárra érkeztünk, ahol felkerestük a Hunyadi Mátyáshoz kapcsolódó emlékhelyeket és a Házsongárdi temetőt. Az út során meséket hallgattunk Mátyás királyról, és rácsodálkoztunk Bánffyhunyad „modern palotáira”. Szállásunk az Európa Nostra díjas Torockón volt. A takaros szobákból szép kilátás nyílt a környező hegyekre. Szokatlan volt számunkra, hogy a vas- és cserépkályhákat mi is megrakhattuk, ha nem volt elég a tűzifánk, szereztünk, ugyanis a kirándulásunk a tavasz leghidegebb napjaira esett. A következő nap reggelén a torockói iskolában találkoztunk az ottani diákokkal, akiknek könyveket ajándékoztunk. Miközben a csoport egyik része a helyi gyerekekkel focizott, a többiek a borús idő ellenére napórát készítettek. A nap további részében üzemlátogatáson vehettünk részt a Torockói Sajtgyárban, ahol a finom sajtokból kóstolót is kaptunk. Ezután a gyerekek örömére a tordai Sóbánya bejárása után az élményparkban szórakozhattunk. A legnagyobb kihívást a Tordai-hasadékban tett gyalogtúra jelentette számunkra. A túra utáni számháború kicsit oldotta az izgalmas kirándulás okozta feszültséget. Az utolsó napon történelmi emlékhelyeket kerestünk fel. Nagyenyeden, Gyulafehérváron és Aradon jártunk. Itt megkoszorúztuk a 13 honvédtábornok sírját. A fárasztó út után mindenki örült a hazaérkezésnek. Szép emlékekkel, kellemes élményekkel, tapasztalatokkal gazdagodtunk. Köszönjük.