Vádolja a szakszervezet az üzemi tanácsot

SZKTKilépett a szakszervezet a Szegedi Közlekedési Kft.-nél működő üzemi tanácsból. A Belföldi Tömegközlekedési Szakszervezet közleményében kijelentette: üt-tagjaik nem akarnak asszisztálni az álláspontjuk szerinti jogsértésekben és a jogszerűtlen működésben.

Jogszerűtlenséget és jogsértést gyanít a Belföldi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezete a Szegedi Közlekedési Kft. üzemi tanácsának működésében, ezért tagjaik egyöntetűen lemondtak a tagságukról – írja a Délmagyar. A BTDSZ példának hozza, hogy az üzemi tanács elnöke közös levelet írt a cég igazgatójával a városvezetésnek az SZKT finanszírozásáról. Azt is felróják az üzemi tanács tagjainak, hogy némelyikük részt vett a tavalyi szabadságokra vonatkozó törvénytelenségben.

A BTDSZ szerint a legutóbbi kollektív munkaügyi tárgyaláson nem közeledtek az álláspontok, az SZKT menedzsmentje továbbra sem hajlandó béremelést adni a dolgozóknak. Ehelyett azt bizonygatja, hogy a munkavállalók többet keresnek. A BTDSZ álláspontja szerint az látszik, hogy a dolgozók a magasabb órabérrel ugyanannyit keresnek, mint korábban.

A szakszervezet javasolta, állítsa vissza a cégvezetés a korábbi munkabérszámítást, a javaslat átgondolására a munkáltató ígéretet tett. A tárgyalások folytatódnak, és párhuzamosan elkezdődött az egyeztetés a sztrájk ideje alatti, még elégséges szolgáltatásról is.

Tóth István Tibor, a Szegedi Közlekedési Kft. ügyvezető igazgatója az üzemi tanáccsal kapcsolatos érdekképviseleti döntést nem kommentálta, mondván, az önállóan működik – közölte a Délmagyar. A bértárgyalásokhoz hozzáfűzte, az utóbbi négy évben összesen 21,7 százalékkal, azaz 470 millióval nőtt a munkavállalók bére, persze csoportonként különböző módon.

A járulékos költségeket a cég magára vállalta. Szegedi viszonylatban, úgy látja, ez is jelentős tétel, főleg az 1,5 milliárd forintos forráskivonás mellett. Minden évben volt béremelés, de idén nem tudja, mi lesz. Nem ígérhet béremelést, mert az fedezet nélküli kötelezettségvállalás lenne.

Author: Dolgozók Lapja

Share This Post On
468 ad
Google+